neděle 25. října 2015

Fazolové čokoládové překvapení

V posledním článku jsem vám slíbila nějaký recept a protože jsem si to napsala i do diáře (co jsi tam nenapíšu jakoby nebylo :) ), tak svůj slib plním a jsem tady s čerstvým Čokoládovým koláčem alá brownies z adzuky fazolí. Ano čtěte správně z FAZOLÍ ! Tento "brownie" jsi totiž můžete dopřát absolutně bez výčitek ... je bez mouky a téměř bez cukru, zato plný bílkovin. Jak na něj? 
V prvním řadě jsi připravte:
  • 500 g fazolí adzuky (nebo obyčejné)
  • celá skořice
  • 3 vejce
  • javorový sirup
  • kakao
  • vanilkový lusk
  • kypřící prášek do pečiva
  • 1 banán
  • goji
  • vlašské ořechy
  • kousky mléčné čokolády (ano ta není úplně nejzdravější ale není jí tam moc)
Na přípravu budete potřebovat o něco více času a hlavně jsi ji musíte naplánovat, protože fazole je třeba alespoň na 6 hodin namočit (ideálně přes noc) a pak uvařit s 1 celou skořicí do měkka. Po vystydnutí jsem vyndala skořici a umixovala z fazolí něco jako "pyré". Vyšleháme vajíčka s rozmačkaným banánem, 4 lžícemi kakaa a alespoň 8 lžícemi javorového sirupu. Tuto směs pak smícháme s fazolovým "pyré", tak aby vznikla hladká hmota. 



Ještě ji ale potřebujeme trochu vyladit...já jsem použila jeden vanilkový lusk, který jsem rozřízla podélně na polovinu a vyškrábla semínka.


A další tuning přichází s goji, které jsou na neodmyslitelnou součástí mého jídelníčku. Obsahují hodně antioxidantů a hlavně posilují imunitu, což se na podzim rozhodně hodí. Nasekané vlašské ořechy vám pomůžou lépe myslet a kousky mléčné čokolády vás při zakousnutí příjemně překvapí.


No a před tím než dáte koláč péct doporučuji ochutnat, jestli je dost sladký, aby jste se vyhnuly pocukrování na závěr - mně se to napoprvé nepodařilo úplně odhanout :(. No a místo mouky můžete plech vymazaný máslem (nebo jakýmkoliv jiným tukem, kokosový olej mi pro tentokrát došel) vysypat kokosem.

Na připravený plech vylijeme doslazené těstíčko a vložíme na 30 minut do rozehřáté trouby na 180 °C. A teď už nezůstává nic jiného než se těšit na dobrůtku ke kávě, ve které nezůstala ani stopa po chuti fazolí, jenom krásně vláčný čokoládový koláček se skvělými nutričními hodnotami.



 Teď už vám jenom popřeji dobrou chuť a krásnou neděli :)



Žádné komentáře:

Okomentovat