pátek 19. prosince 2014

Cukroví bez cukru

Už pátý týden poctivě držím ketodietu a výsledky jsou více než povzbuzující, takže při otázce vánočního cukroví nebyl výběr vůbec jednoduchý. Tak jsem se rozhodla vyzkoušet tyto recepty bez cukru a mouky. Takže pokud taky držíte dietu nebo se jenom snažíte vyhýbat cukru, tak určitě doporučuji vyzkoušet. Je to snadné, chutné a taky rychlé (oba recepty jsem zvládla za méně než dvě hodiny :) ). Dost už ale bylo okecávání pojďme na to!

Ořechové rohlíčky

Na tyhle ořechové rohlíčky budete potřebovat: 3 bílky, cca 200 g sušeného mléka, cca 200 g mletých ořechů dle chuti a 2 příchuťové tablety do koktejlů (já je nakupuju na www.ketodiet.cz, ale určitě se něco podobného dá koupit i jinde) vanilka/oříšek.

Z bílků vyšleháme sníh, ale pozor - ne úplně tuhej. Měla by to být spíše hustá pěna, do které přimícháme asi 150 g ořechů, rozdrcené tablety a sušené mléko. Ze surovin vymícháme jednolitou hmotu, ze které budeme moct tvarovat rohlíčky.

Hmotu rozdělíme na dvě části a z obou vyválíme váleček širokej cca 2 cm, Tento váleček rozkájíme na cca 1,5 cm široké plátky, že kterých tvarujeme rohlíčky. Rohlíčky obalíme ve zbytku mletých ořechů a poklademe na pečící papír.


Rohlíčky pečeme na 200 stupňů cca 10 minut. Pokud je ale vaše trouba stejně výkonná jako ta moje doporučuji raději 180 stupňů. Nezapomňte je ale kontrolovat. Rohlíčky budou nakonec krásně křupavé :-).

 Kokosky

Na tuto zdravou pochoutku si připravte opět tři bílky, cca 100 g stouhaného kokosu a 3 příchuťové tablety (já jsem tentokrát použila mandle, ale lepší je kokos).

Z bílků vyšleháme tuhý sníh, do kterého přidáme rozdrcené tablety a kokos. Všechno spolu smícháme. Z připravené hmoty tvarujeme pomocí dvou lžiček malé kokosky. Ty "sušíme" v troubě na 150-180 stupňů (opět dle trouby) cca 10 minut.

Přeji dobrou chuť a krásné Vánoce!

Žádné komentáře:

Okomentovat