pátek 20. listopadu 2015

Domácí jablkový flapjack aneb energie nejen na cesty

Miluju flapjack...krásně vláčnou tyčinku z vloček, ale trochu mi překáží dvě věci:
1. cena - ty kvalitnější neseženete pod 30 Kč za tyčinku a to je vážně pálka!!
2. přeslazenost - ano i tato na první pohled zdravá pochoutka obsahuje hoooodně jednoduchých cukrů

Takže jak z toho ven?? Jednoduše udělat jsi tuto dobrotu doma. A je to jednodušší než se na první pohled může zdát. Takže si připravte:


  • 2 jablka
  • 400 g ovesných vloček
  • skořici
  • cca 4 lžíce palmového (nebo jiného hnědého) cukru
  • 200 g kokosového tuku
  • sušené brusinky
  • javorový sirup


A teď to všechno prostě smícháme dohromady a je to! Ne ne nebojte popíšu vám to trochu podrobněji. Do dostatečně velkého hrnce dáme rozpustit kokosový tuk. Zdůrazňuji velikost hrnce, protože pro následné míchání budete potřebovat dostatečný prostor, tak aby jste nedopadli jako já (ano velikost hrnce jsem fakt neodhadla) :). V roztopeném kokosovém tuku necháme rozpustit za stálého míchání cukr a přidáme vločky. Vše pořádně zamícháme a vaříme cca 3 minuty (mícháme a mícháme). Pak přidáme na kostičky nakrájené jablíčka, skořici a dochutíme javorovým sirupem. A pořád mícháme! To je fakt důležité! Jednak to zajistí rovnoměrnost chutí ve výsledném produktu a zabrání připálení. A že se celá hmota připaluje hodně lehce kvůli cukru a jablíčkám. Mícháme dokud nevznikne jednolitá hmota. Do ní pak můžete přimíchat co jen chcete...chia semínka, goji a další superpotraviny. Já se tentokrát rozhodla jenom pro brusinky.

Výsledné "těsto" vyklopíme na plech, který už ale nemusíte vůbec vymazávat. Nezapomeňte ale hmotu pořádně na plech zatlačit vařechou, aby mezi vločkami zůstalo co nejmíň vzduchu. Pečeme na 160°C cca 40 minut. A je hotovo!! 



Pečeme na 160°C cca 40 minut. A je hotovo!! Stačí jenom nechat vystydnout ...to byla pro mně ta nejtěžší část :) a nakrájet dle libosti. A stačí jenom zabalit na svačinu a zdravé mlsání k odpolední kávě v práci je na světě :) 



2 komentáře:

  1. Super věc. To bude určitě parádně zdravé a hlavně si myslím, že to bude i hodně dobré. Já bych se nebál to těsto doplnit i o nějaké doplňky stravy. Napadá mě třeba QNT BCAA 8500, které já hodně používám. S tím by to mohlo hodně dobře fungovat. Ale samozřejmě váš recept si dělejte, jak chcete. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle blog je skutečně jako osvěžující šálek čaje. Život je jako ta nejlepší směs čaje a plný překvapení, chutí a vůní. Každý z nás má schopnost udělat si život takový, jaký si přeje a stejně jako si každý z nás může připravit šálek čaje přesně podle své chutě. Já jsem si třeba oblíbila Krupa Kratom, který mi dodává tolik potřebnou energii.

    OdpovědětVymazat