neděle 31. ledna 2016

Cvíčo a jídlo v lednu 2016

Opět po týdnu vás zdravím a dnes jsem si pro vás připravila novinku...rozhodla jsem se, že se s vámi budu pravidelně dělit o to jak se momentálně stravuji a cvičím. Ve svém poměrně krátkém životě jsem již vyzkoušela hodně diet či "stylů" stravování a po zvážení všech pro a proti jsem dospěla k závěru, že nic z toho pro mně není dlouhodobě udržitelné. A tak jsem si řekla, že cesta za lepším pocitem a kondicí (ano skutečně tady nemluvím o hubnutí a kilech) vede jedině cestou, ve které budu moct vařit co chci, jíst co mám ráda a zároveň to minimálně ovlivní chod naší domácnosti.

A právě to jak ta cesta vypadá a jaké přináší výsledky bude předmětem těchto článků. Takže jak to bylo v lednu? Pro leden jsem měla stanovené dva základní cíle:
1.  zvýšit kalorický příjem (ano!! přesně tak musela jsem začít víc jíst)
2.   začít pravidelně alespoň 3 krát týdně cvičit

1) Zvýšit kalorický příjem
Asi to pro některé zní jako bláznovství, ale je to tak. Pro člověka se zpomaleným metabolismem (díky nespočtu různých diet) je základem jakéhokoliv pokroku to aby ten svůj metabolizmus rozpohyboval. Samozřejmě to nebude fungovat, když navýšíte příjem pomocí čokolád, fastfoodů apod. Je potřeba kalorický příjem navýšit zdravým jídlem. V mém případě se jednalo o nárůst asi o 30% což způsobilo, že jsem první týdny bojovala s pocitem, že jím hrozně moc a pořád. Kdybych ale neměla dostatečný příjem, neměla bych energii cvičit a tělo by bylo stresováno a stejně všechno jenom ukládalo do zásob :) A tak jsem jedla a jedla, například takhle:

  • snídaně:  6:30 - 90% protein před cvičením
  • dopolední svačina:  9:00 - cca 150 g bílého jogurtu, oříšky, semínka, ovoce, ovesné vločky
  • oběd: 12:00 - cca 100 g masa/ryby, příloha, malý salát/kousek zeleniny
  • odpolední svačina: 13:30 - kefír a kousek ovoce
  • odpolední svačina: 16:00 - 120 g tvarohové pomazánky, knäckebrot, zelenina
  • večeře: 19:00 -  maso, příloha, zelenina
Přesně tak jídlo 6x denně. Skoro nic nevážím, obědy do práce si již nevařím, ale nechávám vozit a vždy se dá něco vybrat. Čas přípravě jídla věnuji jenom když se chci v kuchyni vyřádit, jinak se to dá zvládnout za pár minut. Plus když jedeme na víkend pryč (což je často), tak to taky moc neřeším, dopřeji si to co je a na co mám chuť...tím pádem nemám pocit, že něco nesmím a nemá to tu chuť zakázaného ovoce :) Jediné co jsem změnila, je že do kávy si v práci dávám bezlaktózové mléko a omezila jsem popíjení vína po večerech. Takže přátelé až příště budeme v hospodě a já si neobjednám víno, tak to není proto, že bych byla těhotná (to jen tak aby jste si nemyslely, že něco tajíme). Ale řeknu vám je to vážně vtipné, když si jednou neobjednáte víno a všichni čekají co k tomu řeknete :D

2) Pravidelné cvičení
Tohle bylo minimálně stejně náročné jako předchozí bod. Původně jsem si myslela, že budu chodit cvičit večer, ale vzhledem k tomu, že prvních pár dnů jsem byla v práci jenom ve stresu co všechno ještě musím večer stihnout, tak jsem vyzkoušela jiný model...cvičení ráno! Nejen, že je to pro zrychlení metabolizmu lepší, ale nakonec mi to i vyhovuje. Ráno v 5:45 vstanu, kolem 6:30 už jsem ve fitku a začínám cvičit (3krát v týdnu) a v práci jsem mezi 8:30 - 9:00. Když není moc práce tak jsem kolem 18:00 doma a když se objeví na poslední chvíli něco co je potřeba udělat, tak nemám stres, že musím ještě chystat a jít cvičit. A řeknu vám, že skutečně mám víc času na oddych než kdykoliv před tím.

Tento model se prozatím osvědčil  a za měsíc mám -2 kg, což je absolutně v pořádku. Takže v únoru budu jenom pokračovat v nastaveném režimu, který mi maximálně vyhovuje a zaměřím se na pokrok ve cvičení. Já jsem zatím s plněním svých plánů na 2016 spokojená a co vy? Dejte mi vědět !! A aby jste mi věřili, že to žádná dieta nebyla, připojuji pár fotek jídel, které skončili v mém bříšku.

Sushi z restarace HANIL - narozeninová večeře od miláčka

Bílý jogurt s ovocem a medovníkem od maminky (taky k narozkám)

Vajíčka, žitný chléb, avokádo, rajčata - typická snídaně

Proteinové lívanečky s džemem a banánem

Sváča v práci

Oběd v práci - z jídelny Na Krejcárku

Žádné komentáře:

Okomentovat