neděle 31. ledna 2016

Cvíčo a jídlo v lednu 2016

Opět po týdnu vás zdravím a dnes jsem si pro vás připravila novinku...rozhodla jsem se, že se s vámi budu pravidelně dělit o to jak se momentálně stravuji a cvičím. Ve svém poměrně krátkém životě jsem již vyzkoušela hodně diet či "stylů" stravování a po zvážení všech pro a proti jsem dospěla k závěru, že nic z toho pro mně není dlouhodobě udržitelné. A tak jsem si řekla, že cesta za lepším pocitem a kondicí (ano skutečně tady nemluvím o hubnutí a kilech) vede jedině cestou, ve které budu moct vařit co chci, jíst co mám ráda a zároveň to minimálně ovlivní chod naší domácnosti.

A právě to jak ta cesta vypadá a jaké přináší výsledky bude předmětem těchto článků. Takže jak to bylo v lednu? Pro leden jsem měla stanovené dva základní cíle:
1.  zvýšit kalorický příjem (ano!! přesně tak musela jsem začít víc jíst)
2.   začít pravidelně alespoň 3 krát týdně cvičit

1) Zvýšit kalorický příjem
Asi to pro některé zní jako bláznovství, ale je to tak. Pro člověka se zpomaleným metabolismem (díky nespočtu různých diet) je základem jakéhokoliv pokroku to aby ten svůj metabolizmus rozpohyboval. Samozřejmě to nebude fungovat, když navýšíte příjem pomocí čokolád, fastfoodů apod. Je potřeba kalorický příjem navýšit zdravým jídlem. V mém případě se jednalo o nárůst asi o 30% což způsobilo, že jsem první týdny bojovala s pocitem, že jím hrozně moc a pořád. Kdybych ale neměla dostatečný příjem, neměla bych energii cvičit a tělo by bylo stresováno a stejně všechno jenom ukládalo do zásob :) A tak jsem jedla a jedla, například takhle:

  • snídaně:  6:30 - 90% protein před cvičením
  • dopolední svačina:  9:00 - cca 150 g bílého jogurtu, oříšky, semínka, ovoce, ovesné vločky
  • oběd: 12:00 - cca 100 g masa/ryby, příloha, malý salát/kousek zeleniny
  • odpolední svačina: 13:30 - kefír a kousek ovoce
  • odpolední svačina: 16:00 - 120 g tvarohové pomazánky, knäckebrot, zelenina
  • večeře: 19:00 -  maso, příloha, zelenina
Přesně tak jídlo 6x denně. Skoro nic nevážím, obědy do práce si již nevařím, ale nechávám vozit a vždy se dá něco vybrat. Čas přípravě jídla věnuji jenom když se chci v kuchyni vyřádit, jinak se to dá zvládnout za pár minut. Plus když jedeme na víkend pryč (což je často), tak to taky moc neřeším, dopřeji si to co je a na co mám chuť...tím pádem nemám pocit, že něco nesmím a nemá to tu chuť zakázaného ovoce :) Jediné co jsem změnila, je že do kávy si v práci dávám bezlaktózové mléko a omezila jsem popíjení vína po večerech. Takže přátelé až příště budeme v hospodě a já si neobjednám víno, tak to není proto, že bych byla těhotná (to jen tak aby jste si nemyslely, že něco tajíme). Ale řeknu vám je to vážně vtipné, když si jednou neobjednáte víno a všichni čekají co k tomu řeknete :D

2) Pravidelné cvičení
Tohle bylo minimálně stejně náročné jako předchozí bod. Původně jsem si myslela, že budu chodit cvičit večer, ale vzhledem k tomu, že prvních pár dnů jsem byla v práci jenom ve stresu co všechno ještě musím večer stihnout, tak jsem vyzkoušela jiný model...cvičení ráno! Nejen, že je to pro zrychlení metabolizmu lepší, ale nakonec mi to i vyhovuje. Ráno v 5:45 vstanu, kolem 6:30 už jsem ve fitku a začínám cvičit (3krát v týdnu) a v práci jsem mezi 8:30 - 9:00. Když není moc práce tak jsem kolem 18:00 doma a když se objeví na poslední chvíli něco co je potřeba udělat, tak nemám stres, že musím ještě chystat a jít cvičit. A řeknu vám, že skutečně mám víc času na oddych než kdykoliv před tím.

Tento model se prozatím osvědčil  a za měsíc mám -2 kg, což je absolutně v pořádku. Takže v únoru budu jenom pokračovat v nastaveném režimu, který mi maximálně vyhovuje a zaměřím se na pokrok ve cvičení. Já jsem zatím s plněním svých plánů na 2016 spokojená a co vy? Dejte mi vědět !! A aby jste mi věřili, že to žádná dieta nebyla, připojuji pár fotek jídel, které skončili v mém bříšku.

Sushi z restarace HANIL - narozeninová večeře od miláčka

Bílý jogurt s ovocem a medovníkem od maminky (taky k narozkám)

Vajíčka, žitný chléb, avokádo, rajčata - typická snídaně

Proteinové lívanečky s džemem a banánem

Sváča v práci

Oběd v práci - z jídelny Na Krejcárku

5 komentářů:

  1. Já jsem si dala za novoroční předsevzetí nastavení si nějakého udržitelného zdravého a fit životního stylu a zatím musím zaklepat na dřevo, že se mi to úspěšně daří :-) Navíc jsem začala pravidelně sportovat - chodíme s kamarádkou na jógu, na což jsem si za použití slevového kuponu objednala potřebné propriety a moc mne to baví :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Teda to sushi vypadá fakt... MMmmmm.. Nádherně. :) Já jsem teda spíš na evropskou kuchyni, ale na sushi si rád zajdu. Můžu doporučit jednu fajn francouzskou restauraci v Pardubicích na Třídě míru. Dělají tam skvělé cocque au de vine a do toho tam hraje příjemná hudba. Dokonce tam mají gramofon, na kterém pouští Edith Piaf. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě v tomhle, musím říct, hodně srovnala krabičková dieta. Jelikož jsem z Prahy, tak jsem dala na tenhle článek https://www.atlaso.cz/nejlepsi-krabickova-dieta-praha-nabizi-komfortni-stravovani-formou-predem-pripravenych-krabicek/ a vybrala si někoho, kdo mi to bude vozit domů. Paradoxně to se současnými cenami nevyjde o moc dráž, než když bych si vařila a nakupovala sama. A navíc u toho ušetřím čas. A kila jdou teda dolů, musím uznat. Ale samozřejmě je to potřeba podpořit pohybem. ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Máte super blog. Právě o cvičení a zdravé stravování jsem se teď také musel začít zajímat. Jak už nejsem nejmladší, tak jsem začal mít různé zdravotní problémy a věřím tomu, že právě zdravá strava by mi je mohla pomoct vyřešit. Jeden z problémů, které mám se týká mé erekce. Ta bohužel už není taková, jako dřív. Nevím jestli zrovna toto může stravování ovlivnit, ale věřím tomu, že ano. Každopádně pokud to nepomůže, tak asi budu muset začít brát nějaký přípravek na to. Slyšel jsem, že třeba kamagra prý funguje celkem spolehlivě.

    OdpovědětVymazat
  5. Blog o zdravém jídle mě opravdu zaujal. Sama se snažím vést aktivní a zdravý životní styl, ale občas hledám novou inspiraci. Nedávno jsem vyzkoušela přírodní probiotika Senza Lyovis, které hrají důležitou roli v trávení a celkovém zdraví. Společně se zdravým stravováním a pravidelným cvičením by mi mohli ještě více pomoci se cítit fit a plná energie.

    OdpovědětVymazat