pátek 23. ledna 2015

Moje hubnutí s Ketodiet no.1

V dnešním článku bych se ráda poohlédla za prvními dvěma fázemi mého hubnutí s Ketodiet (více informací na  www.ketodiet.cz). Možná jsi říkáte, že proč podstupovat něco takového, když by stačilo zdravěji se stravovat a víc se hýbat? Ano, máte pravdu jedná se v podstatě o něco extrémního, ale v momentě kdy stojíte před zrcadlem a uvědomíte si, že ten člověk co před vámi stojí vlastně nejste vy a ani být nechcete...tak přesně v tomhle momentě vám to až tak extrémní nepřipadá.

Což ale pořád nevysvětluje, proč jsem jenom nezměnila stravovací návyky a nepřidala pohyb...no proto, že už jsem neměla co upravovat a přidávat. Zdravě a pravidelně se stravuji již několik let a pohyb třikrát týdně byl při mých dvou operacích kolena maximum, co jsem mohla s tehdejší váhou zvládnout bez toho abych se přibližovala k další operaci, plus si k tomu přidejte extrémně zpomalený metabolizmus a jednoduchou rovnicí zjistíte, že jsem prostě potřebovala něco "převratného" .

Výbava bílkovinových jídel na první fázi
Protože mi několik výživových poradců nezávisle na sobě určilo, že jsem bílkovinový metabolický typ, tak jsem věděla, že strava postavená jenom na zelenině nebude to pravé ořechové. Po přečtení několika diskuzí, článků atď. jsem se teda rozhodla vyzkoušet bílkovinovou neboli ketodietu, která je postavená na maximálním snížení příjmů sacharidů a zvýšení příjmu bílkovin, tak aby vaše tělo i mozek začali ke svému fungování využívat tuky.

Já jsem si speciální bílkovinové jídla objednávala z výše uvedené stránky, ale na internetu jich najdete mnohem více, takže je jenom na vás jakého dodavatele zvolíte. U každého prodejce se trochu liší délka jednotlivých fází a počet jídel denně, takže to co bude dál berte jenom jako moje osobní zkušenosti. Na svojí cestou za tělem, ve kterém se budu cítit dobře jsem začala 17.11.2014 a jak to probíhalo?

1. fáze: 4 týdny pěti bílkovinových jídel denně a vybrané zeleniny
Žampiony na kari - skvělé spestření jídleníčku
Do první fáze jsem se pustila motivovaná a s nadšením, že přece 4 týdny nejsou tak dlouhá doba. Ale musím říct, že to až tak jednoduché v prvních dnech nebylo a to zejména proto, že omezením sacharidů ve stravě začne být váš mozog tak nějak mimo, doporučuji proto neplánovat začátek na období, kdy potřebujete aby všechna kolečka v hlavě fungovali naplno :), ale nebojte po třech-čtyřech dnech se srovná. Po prvním týdnu, kdy jsem se setkala s nedůvěřivými pohledy kolegů a okolí a musela vše vysvětlovat, jsem se s novým režimem naučila žít a další dva týdny byly naprosto v pohodě, přičemž moji euforii zvětšovali rychlé úbytky na váze, padání kalhot, ... a poslední týden už mi to prostě nedalo abych se spustila, i když jsem každý den básnila o tom jak si dám svůj první kus masa po 4 týdnech.

2. fáze: 4 bílkovinové jídla + 1 na bílkoviny bohaté jídlo
Druhou fázi jsem zahájila tím, že jsem si dala k večeři grilovaného lososa s grilovanou zeleninou (časem jsem pak zjistila, že je to jedno z jídel, které mě při výběru v rámci diety v mnoha restauracích zachrání), ten pocit snad ani nemusím popisovat, ale řeknu vám že jsem to maximálně užila. :)
V rámci této fáze jsem absolvovala i Vánoce - ne nebudu lhát, že bych si nedala ani kousek cukroví, ale měla jsem sama pro sebe omezení - maximálně dva kousky denně. V tomto momentě opravdu pečlivě vybíráte co si dáte, ale úplně jsem si odpustila smaženého kapra i bramborový salát.
Nejhorší bylo asi období od Silvestra do narozenin. Protože jsem několik týdnu neměla alkohol, tak již po dvou sklenkách bílého vína jsem byla opilá a to pak ztrácíte zábrany, takže jsem pozřela i několik jednohubek a o pár dní na narozeniny pak přišel dort ... no co naplat 25 mi jenom jednou v životě.
I když jsem ale měla dny hřešení, tak jsem se vždy ráno vrátila k správné cestě a neřekla jsi, vždyť jsem to už porušila kašlu na to. A stálo to za to na konci druhé fáze totiž byli moje úbytky takovéto:

Silvestrovská večeře v druhé fázi
  • váha: -12,1 Kg
  • pas: - 11 cm
  • boky: -9 cm
  • hrudník: -9 cm
Podotýkám, že to vše v podstatě bez cvičení a za 8 týdnů bez hladu. No řekněte nestojí, trochu sebeovládání za to a pořád vám to připadá šílené?? To už nechám na vás, ale já jsem spokojená a kam přijdu, tam slyším slova chvály a uznání. Ano vím, že kdybych se teď vrátila ke "starým" způsobům, tak to bude všechno zpátky, ale já se k nim vracet nehodlám, pokračuji třetí fází, o který vám ještě napíšu a pak mám v plánu v zaběhnutém stylu pokračovat, ale o tom taky až jindy.

Žádné komentáře:

Okomentovat