neděle 25. ledna 2015

3. recept týdne: Schovaná kuřecí prsíčka

Jestli pořád nevíte co dnes k obědu, mám tady pro vás další recept týdne. Jedná se v podstatě o zapečená kuřecí prsa s brokolicí a se sýrem. Aby jste svůj výtvor dovedli k dokonalosti budete potřebovat:

  • kuřecí prsa (já měla cca 450 g)
  • jednu brokolici
  • tvrdý sýr (já měla již nastrouhaný Linessa z Lidlu-celé balení) 
  • sůl, pepř
  • hořčice dijonského typu (já použila Delikates od Kand)
  • olivový nebo jiný olej
První si dáme uvařit na růžičky nakrájenou brokolici a mezitím než se uvaří si připravme kuřecí prsa. Já to udělala tak, že jsem odřízla inner filety (teda vnitřní) a to "hlavní" prso jsem ještě rozřízla podélně na polovinu, abych měla tenčí plátky. Tyto jsem pak z obou stran osolila (množství soli přizpůsobte slanosti sýra) a opepřila a jemně potřela hořčicí. 

Abych předešla vysušení při zapékaní, tak jsem všechny kousky masíčka opekla prudce na pánvi z obou stran a naskládala je do zapékací misky. Byli to takové menší puzzle, protože cílem je vytvořit v pekáčku co nejsouvislejší vrstvu prsíček.Na tuto vrstvu jsem pak jenom rozprostřela uvařenou a na menší kousky pokrájenou brokolici a vše jsem zasypala strouhaným sýrem (množství si přispůsobte vaším dietním cílům a chuti).

Pekáček jsem nakonec dala cca na 20 minut do trouby na 180°C přičemž posledních pár minut jsem zvedla na 200°C, aby sýr získal krásnou kůrčičku. Doporučuji podávat s rajčaty nebo rajčatovým salátem, pro ty kteří se nevyhýbají přílohám bude nejlepší bramborová kaše. Na závěr ještě výživové hodnoty (na celý pekáček, z kterého nakrájíte cca 4 porce):

Energetická hodnota: 4 626 kJ
Bílkoviny: 175 g
Tuky: 35 g
Sacharidy: 19 g


Žádné komentáře:

Okomentovat