pondělí 29. června 2015

Pečené krůtí prsa s chřestem a rajčaty

Krásný pondělní večer přeji, jak se máte? Já jsem právě docvičila 6 den výzvy na břicho a pěkně ho cítím, uvidíme jaké budou výsledky, ale určitě vám dám vědět. A protože pohyb bez správné stravy moc velké účinky nemá, mám tady pro vás jeden recept na večeři/oběd, který uspokojí nejen masožravce.

Jedná se o pečené krůtí prsa s chřestem a rajčaty.Na krůtí prsa se často zapomíná, i když má ještě o něco lepší výživový hodnoty než kuřecí. Další důležitou vlastností (zejména u prsou) je, že nejsou tak suché jako kuřecí). Je sice pravda, že jsou o něco dražší, ale taky se dají dost často koupit v Lidlu v akci a to už jsou pak levnější než kuřecí v plné ceně. Tak neváhejte a zařaďte je do jídelníčku. 

Na dnešní recept budete potřebovat:

  • cca 600 g krůtích prsou
  • 2 stroužky česneku
  • cherry rajčátka
  • 500 g chřestu
  • olej
  • sůl, pepř, bylinky
  • vodu na podlití
  • alobal
Krůtí prsíčka omyjeme a osušíme. Troubu si předehřejeme na 190°C a dáme se do plnění pekáčku. Jako prvé pekáček/zapékací misku vymažeme olejem. Pak do něj rozložíme zelený chřest, který stačí před tím omýt a odřezat zdřevnatelé konce. Dále pak přidáme několik omytých a rozpůlených cherry rajčátek.
Když už je zelenina připravená, tak si osolíme a opepříme krůtí prsa z obou stran a položíme na zeleninku. Navrch přidáme snítek čerstvého rozmarýnu a majoránky. Zapékací misku zakryjeme alobalem a dáme dusit do rozehřáté trouby na 30 minut. 
Po 30 minutách alobal odkryjeme, prsa se zeleninou podlijeme asi 2 dcl vody a pečeme ještě 15 minut na 220°C.

Prsa můžeme podávat jenom se zeleninou nebo jako já s pečenými bramborami, které jsem pekla spolu s masem jenom na zvláštním plechu a bez zakrytí alobalem. Brambory jsem ochutila solí a červenou paprikou.
Dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat