čtvrtek 18. června 2015

Co snídám ...rychle a zdravě

Musím se přiznat, že od doby co jsme se přestěhovali mám mnohem míň času vymýšlet nové a nové večeře a obědy, takže se v současnosti vyžívám ve vytváření různých snídaňových kreací. A protože je snídaně nejdůležitější jídlo dne, chtěla bych se teď s vámi podělit o své oblíbence.

Začneme ovesnou klasikou...receptů na ovesnou kaší je asi tak milión, já tu svoji dělám tak, že si na teflonové pánvičce roztopím lžičku kokosového oleje a na něm pak chvíli opeču jemné ovesné vločky (jsou na kaši lepší, protože líp a rychleji vsáknou tekutinu a konzistence kaše je mnohem...jak to říct...kašovitějí :) ). K ovesným vločkám pak přidám mléko, ideálně mandlové, protože jsem odpozorovala, že nemá takovou tendenci se připalovat a  chuťově dodá kaši další rozměr. A teď přichází okamžik, kdy jsi můžete začít vymýšlet...přisypat chia semínka, goji, hrozinky, mražené ovoce nebo cokoliv dalšího vás napadne. Ale pozor máte na to tak dvě minuty než bude kaše hotová, takže vybírejte rychle!! Na úplný konec přislaďte medem nebo agávovým syrupem, či jiným sladidlem. A po pěti minutách je skvělá snídaně na stole :)

Borůvková ovesná kaše s hořkou čokoládou 
Říkáte si ..no jo, ale co když chci slanou snídani? Žádný problém - stačí 2-3 vajíčka hodit na rozpálenou pánvičku s kapkou oleje a udělat si mícháná vajíčka, třeba s pažitkou a ředkvičkami, když už máme to jaro. Já si v poslední nedokážu představit mícháná vajíčka bez kouska tvrdého sýra, který celou snídani doplní o vápník a nějaké ty tuky. Hromádka zeleniny a kousek pečiva je už na každého uvážení. 

Že pečivo?? Ano začala jsem do svého jídelníčku opět zahrnovat víc sacharidů a i pšeničnou mouku. Ptáte se proč? No hlavně proto, že jsem si ji neodepírala ze zdravotních důvodů, ale kvůli hubnutí a taky jako takový pokus. Jenomže po cca půl roce striktného vyloučení pšenice a omezení sacharidů mi neskutečně začali padat vlasy. Návrat k..."běžnejší" stravě byl ale pomalý a rozhodně už není pravidlem, že mám pečivo každý den a ve velké míře. Jsem toho názoru, že nic se nemá přehánět a tělo si řekne co potřebuje. Já zvýšila množství sacharidů ve stravě a vlasy se vrátili do normálu. Nepřibírám a cítím se pořád dobře, takže za mně dobrý.
Mícháná vajíčka se zeleninou a sýrem
Tolik k objasnění pečiva na mém talíři a teď k poslednímu objevu. Čokoládová avokádová pěna s ovocem. Mňááááám! OK beru, že obsah bílkovin by mohl být vyšší, ale stačí když si před tím dáte bílý jogurt a je to ok. Jak na to? Měkké zralé avokádo oloupeme a rozmačkáme vidličkou, zakápneme trochou citrónu a přidáme tři lžíce kakaa holandského typu, dobře rozmícháme, aby vznikla jednolitá hmota a dosladíme javorovým sirupem. Podáváme s ovocem. 
Čokoládová avokádová pěna s ovocem
Tak co si uděláte zítra na snídani vy? Já jdu do ovesné kaše. Dobrou chuť, krásne rána a vidíme se při dalším článku!



Žádné komentáře:

Okomentovat