neděle 26. dubna 2015

13. recept týdne - Jablečno řepný čokoládový koláč

Konečně!!! Ano skoro měsíc jsem nic nenapsala a to je velká hanba, ale to stěhování a všechno kolem bylo mnohem náročnější než jsem čekala. Takže jsem všechnu energii věnovala balení, uklízení a vybalování, blog, běh, vaření a všechny další radosti museli jít stranou. Ale dobrá zpráva je, že krabice jsou vybaleny a život se pomalu může vracet do starých kolejí...no spíš trochu novějších, ale to je detail. Nechci slibovat, že zanedbané recepty doplním, ale ani to nevylučuji, nechte se překvapit :)

Ale teď už k dnešnímu receptu. V sobotu jsme si na farmářských trzích koupili asi po sto letech čerstvé mléko a tak jsem dostala úkol upéct něco dobrého k čemu si ho pořádně vychutnáme a zároveň ze surovin, které jsem měla doma, abych už nikam nemusela. Začala jsem teda pátrat na internetu a na webu veseleboruvky jsem našla to pravé ořechové (doslovně!!!) a recept mírně upravila. Takže jsem si všechno připravila a trochu potrápila svůj nový smoothie mixér :)

Na korpus budete potřebovat:

  • 1 středně velkou červenou řepu,
  • 2 střední jablka,
  • 3 vajíčka,
  • 3 lžíce sladidla (já jsem použila stévii a trochu agávového sirupu),
  • 1 lžíce kokosového másla,
  • 1 čajová lžička vanilkového extraktu,
  • 150 mletých mandlí,
  • 3 lžíce strouhaného kokosu,
  • 3 lžíce kakaa,
  • špetka soli,
  • půl kypřícího prášku
Jedinou komplikací při přípravě může být výkon vašeho mixéra, je totiž potřeba jablka a řepu rozmixovat na jemnou kaši, takže doporučuji nakrájet na malé kostičky, případně nastrouhat a až pak mixovat. Při mixování použijte jako tekutinu vajíčka, aby to šlo lépe. Jinak je postup hodně jednoduchý...napřed jsi spolu promíchejte suché ingredience a do nich vmíchejte všechny mokré. Doporučuji před pečením ochutnat, jestli není potřeba těsto dosladit, záleží to hodně na tom, jak sladké byly jablíčka. A taky berte do úvahy, že na vrch ještě půjde "krém", takže berte v úvahu i jeho sladkost. Těsto pečeme v troubě na 160 °C cca 45 minut (záleží na vaší troubě, já v té moji pekla poprvé, takže jsem průběžně kontrolovala), na špejli se jednoduše nesmí nic lepit.

Po vychlazení můžete dát na vrch v podstatě cokoliv, nebo vůbec nic. Já jsem však chtěla doplnit bílkoviny, takže jsem se rozhodla pro tvaroh smíchaný s džemem. Nic víc, nic míň. Džem jsi můžete vybrat dle vlastní chutě. Tento "krém" jsem rozetřela navrch a posypala chia semínky. A úkol byl splněn! 

Doporučuji tento koláč plný vitamínů, bez mouky a cukru vyzkoušet. Je to skvělá alternativa "klasického" čokoládového dortu nebo brownies. Já si jdu dát další kousek ke kávě na balkon a vy mějte krásnou neděli a těšte se na další články.

Žádné komentáře:

Okomentovat