pátek 27. února 2015

8. recept týdne - Kuřecí kousky s avokádovým dipem a bramborovými chipsami

Blíží se víkend a možná uvažujete, co vařit aby to bylo zdravé, chutné, neokoukané a ještě k tomu lowcarb. Mám tady pro vás jeden typ - Kuřecí kousky s avokádovým dipem a chipsami ze sladkých brambor. jenom se prosím nenechte odradit pokud jste sladké brambory nikdy neměli, protože oni v podstatě moc sladké nejsou a obsahují míň sacharidů (24%) než běžné brambory (40%). Pro lowcarb způsob stravování jsou teda mnohem vhodnější volbou, i když ani s nimi by jste to přehánět neměli. Avokádo je zase zdrojem zdravých tuků v tomhle receptu a bílkoviny zajistí kvalitní kuřecí maso. 
Abychom to dali dohromady, budete na 2 porce potřebovat:
  • 300 g kuřecích prs nakrájených na kousky
  • 1 avokádo
  • 1 rajče
  • 1/2 červené cibule
  • 5-6 středně velkých sladkých brambor
  • trochu olivového oleje
  • sůl a pepř na dochucení
  • trochu citronové šťávy
Jako první jsem pořádně umyla brambory. Dejte si na tom záležet, protože brambory už loupat nebudeme. Pak jsem je osušila a nakrájela na cca 3mm plátky a rozložila na plech vyložený pečícím papírem. Je důležité, aby byly plátky zhruba stejně široké, protože jinak se vám ty tenčí spálí. Pekla jsem je asi 15-20 min na 180°C.

Brambůrky připravené do trouby
Mezitím jak se brambůrky pekly, jsem si připravila avokádový dip. Avokádo jsem rozmixovala spolu s nakrájenou červenou cibulí, solí, pepřem a trochou citronové šťávy (tu přidávám, aby dip neměnil barvu). Nakonec jsem ještě přimíchala nadrobno nakrájené rajčata.

Avokádový dip
 Mezitím se brambůrky pekli v troubě, takže jsem se pustila do masíčka. Měla jsem ho již den naložené v lednici jenom v oleji se solí a pepřem, takže stačilo hodit na pánvičku a orestovat. Doporučuji maso vybrat z lednice předem, aby nedostalo takový teplotní šok.

Hotové chipsy jsem trochu posolila a bylo hotovo. 
Výsledek na talíři.

Žádné komentáře:

Okomentovat