neděle 31. května 2015

Prague food festival 2015 aneb mňamky na druhou

Dúfam, že mi tento týden odpustíte recept, protože mám tady pro vás jinou lahůdku...menší reportáž z Prague food festivalu 2015, který se konal tenhle víkend v Královské zahradě na Pražském hradě. A nedá se zhodnotit jinak než na 1*. Ale pojďme si to projít od začátku...

Lístky na festival jsem kupovala již v předprodeji na začátku dubna a pokud jsi děláte zálusk na příští ročník, doporučuji nákup lístků neodkládat, protože rychle mizí. Funguje to tak, že si vyberete ve kterých hodinách chcete do areálu vstoupit a pak se tam můžete zdržet jak dlouho jenom chcete. Tento rok stály vstupenky 450 Kč a ke každé jste dostali 10 Grandů (což je speciální měna používaná k platbě na festivalu). 10 Grandů je však velmi málo, na to aby jste se napapali a ochutnali vše co si vyberete. Nákupu dalších grandů se teda s největší pravděpodobností nevyhnete, my jsme si pro oba koupili ještě dalších 30, přičemž deset grandů stojí 300 Kč. Nejedná se teda o levnou záležitost, ale pokud máte rádi dobré a kvalitné jídlo, tak to za to stojí :)

Plátky z mléčného telecího s lanýžem z Alby  *****
My jsme naší cestu delikatesami začali v Míčovni na zdravé cestě, kde jsme si koupili absolutně dokonalý žitný chléb z Řemeslné koláčkovi pekárny se sušenými rajčaty. Tento chléb by vám při správném skladování měl vydržet 4-5 dní, ale ja vám zaručuji, že to nehrozí, protože ho dřív sníte! Dále jsme se zastavili na menu restaurace Terasa u zlaté studně. Na fotce můžete vidět první chod, dále pak následovala "Variace mořských plodů se sépiovým rizotem a humřím bisquem" a dezert, který byl absolutně dokonalý - "Kokosová espuma s jogurtovo-medovou pěnou podávaná s mangovým želé a bazalkovým sorbetem". Celému menu za 10 grandů bych dala pět hvězdiček, protože jsem nenašla nic co by se mu dalo vytknout.

Trhané selečí **
Druhou zastávkou byl stánek Farmy košík, kde jsme si dali Trhané selečí v silné šťávě podávané s kroupovým rizotem se špenátem. Toto jídlo stálo celých 7 grandů a čekala jsem od něj, že padnu na zadek, nestalo se. Za prvé, v kroupovém rizotu žádný špenát nebyl a silná šťáva chutnala skoro jako svíčková. Jediným pozitivem bylo, že maso bylo krásně měkké, takže za tento výkon jenom 2 hvězdičky.

Protože jsme váhali kam dál, dali jsme si pauzu ve stánku Kenwood, kde připravovali tuňákovou pastu, která byla schlazená dusíkem. A celkový výsledek byl skvělý. V pastě byl i parmezán, který ji dodal další dimenzi chutě. Další věc je, že jsem na těch mixérech mohla oči nechat, až budu velká určitě si jeden zaobstarám :)
 Po oddechu u Kenwoodu, jsme se rozhodli vydat na miniburger v Kobe. Úpřimně? Čekala jsem víc. Salátek Coleslaw byl výbornej, no burger jsme měli studenej a tím, že byl udělaný jako rare, tak jsem měla pocit, že jím spíše tatarák než burger. Táto ochutnávka nás stála 5 grandů a dala bych jí  tak 3 hvězdičky.

Kobe miniburger se salátem coleslaw ***
 A když už je řeč o tataráku, tak jsme se vydali ochutnat Angus tatarák s ořechy, lanýžovou majonézou a bramborovým chipsem za 6 grandů. A konečně jsem opět ochutnala něco, čemu můžu dát 5 hvězdiček. Tatarák byl skvěle dochucený a kombinace všech chutí byla absolutně dokonalá!

Angus tatarák s ořechy *****

 Dále jsme se přesunuli k něčemu zdravějšímu, do stánku Secret of raw, kde jsem si dala Raw tortilu ze sušených rajčat, která byla plněná marinovanou zeleninou s pikantním kešu dipem. Za 4 grandy to bylo absolutně dokonalé. Mírně pálivé, ale skutečně jsem si pochutnala, takže opět 5 hvězdiček. Škoda jenom, že nemám víc času na raw jídla i doma...

Raw tortila ze sušených rajčat *****
 Pak jsme si chtěli dát v Rezidenci Golf celé menu, bohužel jsme ale přišli pozdě a už nebylo. Tak jsem ochutnala alespoň Pěnu ze pstruha, která byla sice dobrá, ale nic co bych si musela dát znovu, takže 3 hvězdy. Dali jsme si tady i panenku z divočáka v ořechovém kabátku na zeleném kari a to už byla jiná písnička....dokonale udělaná panenka v chuťové kombinaci se zeleným kari, tomu se nedá dát nic jiného než 5 hvězdiček.

Pěna ze pstruha ***

Panenka z divočáka ze zeleným kari *****
 V peněžence jsme měli ještě pár grandů a nějaké to místečko v bříšku, takže jsem se cestou k bráně zastavili ještě v Yasmine, Noodles na Thajské ořechové kari s plody litchi a krůtím masem a rýžovými plackami. Kari bylo dokonalé, akorát pálivé s krásně šťavnatým mase. Bohužel ale rýžová placka vzala tomuto jídlu jednu hvězdu, protože byla dle mého nedochucená, Vím, že kari už nic výrazného není potřeba, ale v konečném důsledku bych více ocenila dobře udělanou rýži, protože placka omáčku moc nevsákla. Ale je to detail a hlavně jenom můj dojem.
Ořechové kari ****
Uff a jsme na konci! Jestli jsem vám udělala moc velké chutě, omlouvám se, ale nebojte, příští rok si PFF můžete užít také. Já tam opět budu, co vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat