neděle 15. února 2015

5. recept týdne - Raw malinový "cheesecake"

Tak a máme po Valentýnu, asi nejdiskutovanějším svátku ze všech. Ne, že bych se ve Valentýnu extrémně vyžívala, ale je to jeden z mála dnů v roce, kdy i můj přítel, je schopen nějakých romantických projevů. Ne že by jiné byl dny na mně zlý nebo něco, ale svíčky, společná večeře atď nejsou úplně jeho parketou.

A tak jsem se rozhodla, že mu za tu snahu udělám něco dobrého a "jiného", co bych si bez výčitek mohla dát i já. Oba milujeme cheesecake, ale představa sušenek a množství cukru v něm mě tentokrát vůbec nelákala. Začala jsem teda pátrat (čti googlit) a narazila na tento recept na raw cheesecake. Rozhodla jsem se tuhle výzvu přijmout a vytvořit můj první raw zákusek. A už teď vám můžu říct, že určitě ne poslední.

Na tento úžasný dort bez rafinovaného cukru a mouky, plný oříšků a ovoce budete potřebovat:

  • šálek vlašských ořechů
  • šálek mandlí
  • 5-6 ďatlí
  • 3 lžičky citronové kůry
  • špetka hrubozrnné soli
  • cca 250 g malin
  • 1 a půl šálku kešu oříšků namočených alespoň 6 hodin
  • 6 lžic javorového sirupu
  • 1/4 šálku kokosového oleje (v tekutém stavu)
  • 1/4 šálku citronové šťávy
První co je potřeba udělat je namočit kešu oříšky do vody alespoň na 6 hodin, ideálně přes noc. Oříšky pak budou hezky měkké a bude se z nich mnohem lépe dělat krém. 

Po namočení oříšků se můžeme pustit do samotného dortu. Připravíme si základ na korpus. V mixéru postupně pomeleme vlašské ořechy, mandle a ďatle. Ďatle v korpusu fungují jednak jako sladidlo a jednak jako "lepidlo", pokud teda chcete, aby se vám korpus skutečně nedrobil, můžete jejich množství zvýšit, ale opatrně - jsou hoodně sladké. Taky vám doporučuji, aby jste oříšky přidávali do mixéru postupně, protože jinak riskujete, že se vám zasekne a už nikdy se neodsekne :) Nakonec přidáme ještě špetku soli a lžičku citronové kůry. 

Připravenou hmotu na korpus vysypeme do dortové formy vymazané kokosovým olejem a pořádně rozprostřeme a zatlačíme, tak abychom vytvořili souvislý a pevný spodek dortu. Mezitím, co budeme připravovat krém necháme korpus tuhnout v ledničce.

Základem pro vrchní krém jsou namočené kešu oříšky a maliny. Oboje opět postupně rozmixujeme v mixéru a přidáme javorový sirup, kokosový olej, citrónovou šťávu a 2 lžičky citronové kůry. Všechno mixujeme, až vznikne krémovitá hmota, kterou rozetřeme na připravený korpus a opět vrátíme do lednice ztuhnout.

Ozdobit můžete podle vlastní fantazie malinami, borůvkami nebo hoblinkami hořké čokolády. Doufám, že se vám dort podaří a bude vám chutnat, tak jako nám.

Protože, jsme jenom u pátého receptu týdne a zítra začíná osmý týden (chápete jak ten čas letí?? já ne!), znamená to, že příští týden se můžete těšit na další dva recepty (tři asi vážně nezvládnu) a článek z naší dovolené v italských Dolomitech.

Zatím vám přeji ať rozdáváte a dostáváte lásku  po celý rok a nejenom na Valentýna. Hezký zbytek neděle :)







Žádné komentáře:

Okomentovat