neděle 11. ledna 2015

1. Recept týdne - pomazánky na party trochu inak

V pátek jsem měla oslavu naroznenin, ale vzhledem k probíhající změně mého stravování "low carb" jsem se rozhodla připravit občerstvení v trochu zdravější formě. A protože zdravých receptů a inspirace není nikdy dost, rozhodla jsem se, že se s váma budu každý týden dělit o jeden z mých "nových" receptů. 

Tentokrát to budou hned dva odzkoušené recepty na lehké pomazánky, které je možné podávat i jako dipy na zeleninu - já zvolila obě formy a obě měli úspěch :)

Pomazánka ze sušených rajčat
Na tuto pomazánku budete potřebovat:

  • balení přírodního sýru cottage
  • cca 50 j nakládaných sušených rajčat v oleji
  • čerstvou nebo sušenou bazalku
  • sůl
  • pepř
Doporučuji dát rajčata předem odkapat od oleje, aby nebyl výslední produkt příliš mastný. Rajčata pak rozmixujeme tyčovým mixérem spolu se sýrem cottage a dochutíme bazalkou a solí a pepřem. Výsledná chuť je mírně nakyslá s nádechem bazalky.

Česneková tofu pomazánka
Opět velice jednoduchá záležitost, kdy všechny ingredience jenom rozmixujete tyčovým mixérem a dochutíte. Jsou to:
Takže jak už jsem psala najemnou nastrouhané tofu rozmixujeme s ořechy spolu s trochou vody. Přidáme asi lžíci octa a trochu sojové omáčky a česnek podle chuti. Nakonec a opepříme a přidáme na jemno nakrájenou mladou cibulku.

Obě pomazánky můžete podávat klasicky s pečivem a ozdobené kouskem sušeného rajčete nebo cibulkou. Můžete k nim ale jenom nakrájet třeba okurku, bílou řepu  a mrkev a používat je jako dip na namáčení. Ať už vyzkoušíte jakoukoliv variantu, napište jak vám chutnalo :)

Žádné komentáře:

Okomentovat